Kuala Lumpur, zondag: backpackers, rijkere gedeel - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lieske Coumans - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur, zondag: backpackers, rijkere gedeel - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lieske Coumans - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur, zondag: backpackers, rijkere gedeel

Blijf op de hoogte en volg Lieske

26 Augustus 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

We hadden afgesproken om lekker uit te slapen. Hier heb ik dus ook goed gebruik van gemaakt. Alhoewel ik hoorde Christian de hele nacht bezig is geweest met het nieuws lezen en Axel een bed had waar allemaal veren uit sprongen, had ik een heerlijk bed en had ik geen last van mensen die op gingen staan. Ik ben alleen even gewekt voor wat ontbijt(toast met jam en veel te sterke thee, maarja) en werd ergens in de middag wakker. We hebben eerst nog wat gekletst met wat andere toeristen in het hostel. De sfeer was er zo leuk, iedereen kwam wel uit een ander land en iedereen had leuke reisverhalen! Ook kwam ik er toevallig drie jongens van de NTU tegen. Niemand had zin in een lange wandeling daar, dus zijn we maar met zijn drieën vertrokken. Er waren namelijk veel mensen die dan gelijk samen dingen gingen doen.

We begonnen met het uitproberen van wat smaken ba-poa, mijn lievelingssmaak was kip-bbq. We hebben weer een tempel bezocht, nu een Indische. We mochten geen schoenen aan natuurlijk, maar zonder er erg in te hebben had Christian nog een paar schoenen aan de zijkant van zijn backpack hangen. We snapten er niets van toen een man boos in niet-Engels achter ons aan kwam. Christian had een soort van gek tasje gekocht met zo’n monster erop en het leek net alsof de man daarnaar wees. Dus wij deden dat tasje weg, was het nog niet goed. Aah, het waren de schoenen… oeps. Na ons een paar keer verontschuldigd te hebben mochten we toch nog de tempel in.
Het eerste wat gelijk opviel: kleur! En heel veel goden. Ze legden uit dat er verschillende goden waren. Ze hebben in verschillende dialecten ook nog eens verschillende namen, dus het is best ingewikkeld om ze uit je hoofd te leren. We zagen natuurlijk ook nog de olifant en de god met meerdere armen. Het was weer, net als de tempel van gisteren, erg schoon en goed verzorgd. Het rook er ook heerlijk naar wierook overal. Het verschil was alleen wel dat het erg klein was en we dus al best snel weer buiten stonden.

Vlakbij Chinatown was ook de Central Market. We verwachtten na een paar foto’s gezien te hebben dat het ook echt een markt was en buiten, maar het was een enorm winkelcentrum met luxe food courts en Indische winkeltjes. Het gekke is dat er zoveel Indische kleding met heel veel kleuren is te vinden, alleen in Singapore en Maleisië zelf zie je eigenlijk nauwelijks mensen met deze kleren. Ook waren er heel veel hoofddoekjes en andere religieuze dingen te koop. We hebben er ook nog heerlijk Thais gegeten. Ik had alleen een beetje miscommunicatie met de kok. Ik vroeg of het heet was, nee dat was het niet. Kon ik het een klein beetje pittig hebben dan? Oké super fijn, bedankt. Maar toen ik eenmaal aan het eten was, moest ik gewoon huilen, zo sterk was het! Er zat blijkbaar al heel veel gember in en toen ook nog kruiden. Christian lachte me uit, nam zelf ook een grote hap… en moest toegeven dat het inderdaad best pittig was! Maar verder was het wel lekker, grappig om gember in je avondeten te hebben.
In het centrum was ook nog een bad waar je je dode huidcellen kon laten verwijderen door van die visjes. We vonden het wel grappig om het uit te proberen, maar wat een ramp was het aan het begin! Het kietelde echt heel erg. Ik kreeg er gewoon kippenvel van. Het is wel iets wat je ooit een keer uitgeprobeerd moet hebben. En alhoewel ik geen verschil voelde aan mijn voeten, was het alleen al een te grappig gezicht om die visjes te zien happen. Of probeer je voeten eens net boven het water te houden, dan springen ze gewoon omhoog om erbij te komen! Het lijkt me een echte uitdaging om een keer in zo’n bad te gaan waar je dan dus met je hele lichaam in zo’n bad komt…

Na de Central Market hebben we Little India bezocht. Behalve heel veel speciale soorten eten die we helaas niet hebben geprobeerd omdat we nog zo vol zaten van een best vieze lunch(heel bitter eten), was er niet veel te zien. Later kwamen we in het rijkere gedeelte rond de Petronas Towers, dit was zo’n verschil! Echt iets voor toeristen, alles zo schoon en mooi gehouden. Geen zwervers… En heel veel CFK’s waar het eten spotgoedkoop moest zijn volgens de acties, waardoor de jongens al hadden besloten dat we daar sowieso nog gingen eten. Helaas waren de burgers mini en gold de actie niet die ze op straat hebben hangen, lekker dan. Gelukkig was er nog een 7-Eleven waar we nog snel wat eten konden halen voordat ik vertrok.

Ik had wéér een veel langzamere bus dan de anderen. Om 4 uur ’s nachts kwam ik aan Singapore. Tijdens mijn tocht naar de MRT was het zo apart. Normaal zou ik het best eng vinden om zo laat/vroeg over staat te lopen en het was niet echt in het centrum. Maar er waren relatief al gewoon zoveel mensen op, het was eigenlijk net alsof het gewoon ’s avonds rond 22 uur was. Alle restaurantjes waren hun groenten al aan het voorsnijden en de kraampjes werden alweer opgezet.
Aangekomen bij de MRT kwam ik twee jongens tegen die ik ook in het hostel van Kuala Lumpur had gezien, die van de NTU. Super toevallig! Samen met hun hebben we gewacht tot de MRT’s weer gingen rijden. Dat duurde nog best wel lang, maar er waren wel al veel mensen aan het wachten.

Rond 6 uur kwam de eerste trein aan en konden we weer terug naar onze vertrouwde kamers. Waar Christian en Axel al lekker in hun bed lagen… Voor onze volgende reisjes hebben we al afgesproken dat we sowieso het busbedrijf nemen waar zij mee hadden gereisd! Want we zijn wel al aan het kijken naar andere plaatsen, omdat deze reis ons zo goed beviel. Natuurlijk zijn er ook vieze en vervelende dingen om te zien, maar in het algemeen was het super gezellig en hebben we ook echt mooie dingen gezien. Ik denk dat iedereen in Singapore KL sowieso gezien moet hebben, al is het maar om het gewoon te vergelijken met elkaar of voor de spotgoedkope prijzen voor eten, overnachten en andere spulletjes.

  • 30 Augustus 2012 - 13:01

    W.Gielkens:

    Ganesja en piranjas, die bedoelde je toch met die god en die visjes?

  • 01 September 2012 - 11:10

    Isabella:

    haha,die jwgielkens.voor antwoord 1 kan u naar de volgende ronde, maar antwoord 2.. die arme lies zou geen voeten meer over hebben,en haar kippenvel zou op slag verdwenen zijn, skinfish is misschien een betere benaming voor deze huidhappertjes..

  • 05 September 2012 - 22:56

    Jos:

    Wat een PRACHTIGE verslagen! Waar haal je toch de tijd vandaan? Waar haal je de inspiratie vandaan? Waar haal je al die woorden vandaan? Nooit geweten dat jij zo uitgebreid en zo onderhoudend kunt vertellen! Of......... zou dat allemaal worden beïnvloed door de vele mooie ervaringen van het land, de bewoners en de cultuur?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieske

Omdat ik verwachtte dat mijn eventuele reisverhalen te lang en te niet boeiend zouden zijn, wilde ik eerst geen blog beginnen. Maar ik vind het toch wel fijn om degenen die graag willen weten wat ik meemaak toch iets te vertellen, vandaar dat ik er toch maar aan ga beginnen… Ik vertel niet alleen graag wat ik heb meegemaakt, maar ik maak ook graag foto’s. Alleen zal ik die neerzetten op Facebook, wat naar mijn idee een stuk makkelijker gaat.

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 34159

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2018 - 27 Oktober 2018

Marokko

20 Juni 2013 - 06 Augustus 2013

Overige "reisjes"

11 Augustus 2012 - 17 Januari 2013

Exchange Singapore

05 December 2012 - 17 Januari 2013

Reisje Zuid-Oost Azie

Landen bezocht: