Fietsen én feesten? Challenge accepted! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Lieske Coumans - WaarBenJij.nu Fietsen én feesten? Challenge accepted! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Lieske Coumans - WaarBenJij.nu

Fietsen én feesten? Challenge accepted!

Blijf op de hoogte en volg Lieske

24 Augustus 2013 | Nederland, Maastricht

Wat is er nu leuker dan opnieuw de Inkom meemaken? Niet veel natuurlijk, vandaar dat Maartje en ik ons afvroegen waarom we ons niet hadden opgegeven als mama’s voor DM, waar al twee gezellige papa’s waren geregeld. Er was nog wel een loting en à la DM hebben we ons op de dag van de deadline ervan ingeschreven. Maar we verwachtten totaal niet dat we een week later een mailtje kregen dat we ingeloot waren. Dit jaar dus niet één, maar twee groepjes voor DM!

Vol goede moed stonden we onze kindjes op te wachten maandag. Altijd spannend of ze niet meteen weglopen. Na een korte introductie (hee, al één geïnteresseerde in DM) ploften we neer op de Scoren-zitzakken in de Joie en brachten we de buitenlanders alvast wat cultuur bij met een spelletje Party & Co. Tussendoor moest Maartje opeens nog een kindje ophalen wat we “vergeten” waren. Mensen van de INKOM weer boos, terwijl hij toch echt niet op ons lijstje stond. Ook het groepje van Maarten en Job kreeg er nog nieuwe kindjes bij. Helaas raakten we toch snel weer kindjes kwijt en hebben we vooral gefeest met DM’ers, inclusief Floor die eigenlijk alleen langskwam omdat ze een berichtje van een paar dagen geleden had gelezen en dacht dat er toetjes gegeten werden met de wow die avond. Ze mocht ook wel een beetje in de war zijn, want ze kwam net terug van Lowlands. Net als Marleen, één van onze kindjes. Echte diehards. Onze kindjes Bram en Nienke bleven trouw bij ons de hele avond en zijn de hele week verder ook fanatiek naar alle activiteiten meegegaan. Ook gingen ze mee als ongeveer enige niet-Scoren leden naar de Van Bommel. Waar we ontdekten dat Tiburon onze slogan had gestolen, grr.
Dinsdag: nieuwe dag, nieuwe kans. Opnieuw proberen een groter groepje te krijgen dan maar. En tot onze verbazing was een berichtje in onze whatsapp groep genoeg om iedereen weer bij elkaar te krijgen! En de meesten zij ook nog de hele week gebleven of hebben zelf weer gezellige vrienden bij het groepje gebracht. Dit bleek het recept te zijn voor een super leuke week!

Dinsdag begon nog vrij saai met twee lezingen over hoe slecht koffie voor je was en vervolgens het limiet van koffies te overschrijden door de gratis frappuchinos. De man herkende me zelfs al als zijn grootste fan. De valse band maakte niet veel goed, maar de kroegentocht was wel weer heel leuk. We hebben alleen de cafe’s laten zien waar de biertjes die avond één euro waren, dat was handig met de pot. Én we hebben meteen de Mac Donalds geïntroduceerd, wat een groot succes was. Ook de NeonSplash party was geslaagd. Waar Ben de dag ervoor geshockt was dat Nederlanders geen nette rijen kondenmaken en zo veel voordrongen, kon hij nu wraak nemen door bier te gooien en te roepen: “that is for no queueing!” Mark kreeg geen bierdouche, maar een verflading over zich heen met een mooi blauw gezicht en shirt als resultaat.

Zelfs vroeg op de woensdagochtend waren onze (geadopteerde) kindjes er weer allemaal bij toen we een Nederlands ontbijt hadden verzorgd in Bens enorme woonkamer. Niets kan op tegen lekkere broodjes knakworst en hagelslag. Zo konden we ze mooi meevragen naar de sportdag, waar DM een parcours in elkaar had gezet. Helaas werd er niet veel gebruik van gemaakt, maar het was ook heel warm. Wel nog respect voor Floor die ondanks de warmte wel gewoon haar demonstratie voor de UM sport moest doen. Na de sportdag was het tijd om gratis bier (behalve voor Maartje, die mocht niet om één of andere manier) te drinken en los te gaan op de zeepbaan, wat een beetje uitliep voor Mark. Ook Gaby was hier weer aanwezig, super leuk om te zien hoe betrokken hij is. Lisebette en Bregtje waren ook langsgekomen, alhoewel Bregtje al geen verrassing was aangezien zij en Mark eigenlijk overal bij waren. De middag werd afgesloten met een wel heel bizarre roddel.

Onze nieuwe challenge was de “Eastern Challenge”, maar het was gelukkig alleen een uitdaging om genoeg saus te krijgen bij iedereen, wat uiteindelijk wel gelukt was! De challenge daarna was om wakker te blijven, waar ik helaas heb gefaald. Ik heb gehoord dat er het heel gezellig was met ongeveer twintig mensen in de woonkamer van Thomas die weer eens over gehaald was om zijn kamer openbaar te stellen. Ik was wel nog bij de schuimparty van Scoren, die dit jaar gewoon helemaal uitverkocht was! Eenmaal binnen aangekomen was ik nog niet helemaal in de sfeer, maar door de duik in het schuim die ik van Sofie en Sean kreeg was dit gelijk opgelost. Ik had nog nooit een schuimparty meegemaakt en was vooral onder de indruk van het schuim links, omdat dat gewoon tot boven je hoofd kwam. Verder was het oké qua schuim en was het super grappig als het wat hoger kwam, zo leek het net alsof je in bad zat en Liannes haar ging er nog leuker door zitten.

Donderdag begonnen we lekker chill met een vrije ochtend… voor de meesten dan, Maartje moest helaas al om 9 uur werken! Gelukkig hadden we wel een bon voor Coffeelovers-koffie, ik heb haar nog nooit zo blij gemaakt. Samen met een gratis douchegel van Jumbo trouwens. Ook de middag was zwaar voor haar, aangezien ze wilde slapen maar er opeens mensen begonnen te roddelen wat ze natuurlijk moest volgen. Na toch nog een tukje gedaan te hebben of nog wat te hebben bijgekletst gingen we op weg naar de Albert Heijn om een Nederlandse maaltijd te verzorgen, gewoon lekker stamppot! Beetje jammer dat het huis voor 6 personen geen paar pitjes tegelijk aan kon hebben en de meterkast ook nog eens op slot zat. Achja, we hadden het geprobeerd, gelukkig kon de Chinees om de hoek bij het MECC ons nog snel helpen met lekkere patatten en bitterballen. En nu was er gelijk een reden om zaterdag nog eens bij elkaar te komen.
De goede bodem hadden we wel nodig, want de cantus stond op het programma! Het was super gezellig en ik was verbaasd hoe snel Nicky en Margreet hun bierpul, die eigenlijk voor een hele groep bestemd is, elke keer op hadden. De liedjes gingen een beetje te snel voor de buitenlanders, maar dat verpestte de sfeer gelukkig niet. Het was zelfs zo gezellig dat we, tegen alle verwachtingen in, na de cantus nog naar een feest zijn gegaan. Een tweede schuimparty van deze week zelfs, waar we binnen zijn gekomen zonder te weten hoe dat nou kon met mensen zonder bandjes. Aan het einde bleken we best nog wel veel muntjes over te hebben gehad, maar hoe kun je dan ook weinig muntjes kopen als ze maar één euro per stuk zijn?

Vrijdag begon de dag met een stukje fietsen met fanatieke geïnteresseerden, leuk! Ook ging bijna iedereen nog mee naar de Coffeelovers. Kindje Nienke nam na de barbecue helaas afscheid van ons omdat ze naar huis moest, de rest ging mee door naar de Comedy Night. Onderweg zag ik nog dat de meesten naar KoKo waren geweest met de keuzeactiviteit en hun fiets mooi hadden geverfd. Marleen was niet tevreden met haar wel heel mooi geverfde fiets, maar dat is een goed teken omdat ze naar de kunstacademie gaat. Na de Comedy Night had Mark nog even zijn huis beschikbaar gesteld en dit was erg gezellig, maar toen Job mensen enthousiast maakte voor een rondje Kingsen zorgde dit wel voor schreeuw effecten en gingen we op naar het feest. Waar bleek dat we echt een beetje leden onder ons slaapgebrek, omdat we éérst een mobieltje hadden laten liggen en toen we die op gingen halen, de kaartjes hadden laten liggen. Ook van het feest heb ik helaas vrij weinig meegekregen door mijn moeheid, alleen dat de roddels die heel logisch waren totaal niet zijn uitgekomen en een verrassende wending hadden gekregen.

Kortom, ik heb echt een topweek gehad.Ik wil ook iedereen bedanken die mee heeft geholpen en zoveel aanwezig is geweest op de INKOM om het zo gezellig te maken. En natuurlijk vooral mijn top medemama en mijn topkindjes die gewoon overal enthousiast aanwezig waren, logisch dat iedereen jaloers op ons (zelf samengestelde) groepje was!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieske

Omdat ik verwachtte dat mijn eventuele reisverhalen te lang en te niet boeiend zouden zijn, wilde ik eerst geen blog beginnen. Maar ik vind het toch wel fijn om degenen die graag willen weten wat ik meemaak toch iets te vertellen, vandaar dat ik er toch maar aan ga beginnen… Ik vertel niet alleen graag wat ik heb meegemaakt, maar ik maak ook graag foto’s. Alleen zal ik die neerzetten op Facebook, wat naar mijn idee een stuk makkelijker gaat.

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 493
Totaal aantal bezoekers 33339

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2018 - 27 Oktober 2018

Marokko

20 Juni 2013 - 06 Augustus 2013

Overige "reisjes"

11 Augustus 2012 - 17 Januari 2013

Exchange Singapore

05 December 2012 - 17 Januari 2013

Reisje Zuid-Oost Azie

Landen bezocht: